Contracte per a la construcció i gestió del nou tanatori

L'empresa «Truyols Serveis Funeraris, S.A.» serà l'encarregada de la construcció i gestió del nou tanatori municipal, i el manteniment del cementiri municipal, segons el contracte signat amb l'Ajuntament.
El passat 22 d'abril, l'Ajuntament va signar un contracte amb l'empresa Truyols Serveis Funeraris, S.A. per a la construcció i gestió del nou tanatori, així com del manteniment del cementiri municipal. La signatura del contracte es va formalitzar a la Sala de Plens de la Casa Consistorial, amb la presència de l'alcalde, Oriol Lozano, en representació de l'Ajuntament, i Marc Fernàndez Costa, administrador de l'empresa Truyols Serveis Funeraris, S.A. També hi van assistir la cap de l'àrea de Serveis Tècnics de l'Ajuntament, Mercè Guàrdia Serra, i el gerent de l'empresa, Josep Maria Pons Soler.
L'import del contracte és d'1.388.980,00 d'euros sense IVA, corresponent a l'import de les obres, amb un cànon anual d'explotació sobre la xifra de negoci de l'any anterior del 8%, tenint en compte que els primers cinc anys, s'aplicarà una exempció en el seu pagament.
La concessió tindrà una durada de quaranta anys, des de la finalització de les obres. L'Ajuntament no participarà en el finançament, ni atorgarà cap subvenció, ni avalarà cap classe d'emprèstit, ni participarà de cap manera en el finançament del contracte.
Característiques del projecte
El projecte del futur tanatori, ubicat al carrer Doctor Fleming, va ser adjudicat a Truyols Serveis Funeraris, S.A. després del procés de licitació pública. L'espai tindrà una superfície de sòl de 2.444,95 m², amb una edificació de 510 m² que inclourà instal·lacions i equipament del tanatori, 390 m² per al condicionament de l'entorn i accessos, i 1.555 m² d'urbanització exterior. L'equipament comptarà amb un hall, dues sales de vetlla, una sala de preparació, espai de vending, sala multiconfessional amb capacitat per a unes 200 persones, banys, oficina, i altres espais. L'empresa va presentar millores en el projecte inicial, com ara l'increment de la superfície de sostres i parets per millorar l'acústica, revestiment de parets amb material vinílic, senyalització de disseny, plaques fotovoltaiques, apantallament acústic, equipaments interiors de disseny, i increment del nombre de places d'aparcament.
Calendari d'actuació
El calendari d'actuació establert per a la redacció del projecte, execució d'obres i posada en funcionament del servei inclou els següents terminis màxims:
- 3 mesos per a la redacció i presentació d'avantprojecte i projecte bàsic.
- 3 mesos per a la redacció i presentació del projecte d'execució.
- 1 mes per iniciar les obres després de l'aprovació del projecte.
- 12 mesos per a l'execució de les obres de construcció.
- 3 mesos per dur a terme l'equipament i posada en funcionament de les instal·lacions.
Tot i així, els primers passos seran l'estudi geotècnic i la redacció del projecte bàsic d'execució. El projecte s'ha encarregat a l'equip d'arquitectes VS arquitectura, que ha dirigit projectes d'arquitectura funerària, com el complex funerari de Cerdanyola del Vallès.
Manteniment del cementiri municipal
El contracte també contempla el manteniment del cementiri municipal, amb inversions en millores com l'enjardinament de la zona de rampa amb vegetació sostenible, manteniment i poda de l'arbrat, neteja d'aiguafons de cobertes, revisió de cobertes garantint l'estanquitat dels nínxols, reposició de peces de paviment malmeses, poda de manteniment a l'espai de dol perinatal, i millora del paviment i reposició de fissures a les façanes.
JMP 25•04•2025 | Font: Aj PsiP