empresa
11-10-2025 #285

Inauguració de la 9a edició del programa 'Comerç 21'

285-novena-edicio-del-comerc21-inauguracio-1760151826
Foto: PIMEC Comerç

La Diputació de Barcelona i Pimec inauguren la 9a edició del programa Comerç 21 per enfortir el sector i millorar la seva competitivitat. Les 50 noves empreses rebran un acompanyament personalitzat per millorar àrees clau com la definició del model de negoci, digitalització, comercialització i màrqueting, la gestió de l'equip humà o la professionalització.

×

La Diputació de Barcelona i Pimec han donat el tret de sortida a la novena edició del programa Comerç 21, una iniciativa que busca enfortir el teixit comercial de proximitat i millorar-ne la competitivitat.

L'acte inaugural va tenir lloc el dilluns 30 de setembre del 2025 a l'Escola Industrial de Barcelona, marcant l'inici d'un procés de transformació per a 50 microempreses del sector comercial i de serveis.


Un programa d'acompanyament integral

Les empreses seleccionades rebran un suport personalitzat que inclou:

  • Diagnosi inicial: 6 hores d'assessorament individual i 12 hores de sessions col·lectives.
  • Execució del pla de millora: 12 hores d'acompanyament expert i 8 hores de formació grupal.
  • Seguiment posterior: 2 hores addicionals d'assessorament sis mesos després de finalitzar el programa.

Les empreses provenen de diverses comarques, destacant el Baix Llobregat —26%—, el Maresme —16%— i el Vallès Occidental —14%—. A més, el 60% de les iniciatives estan liderades per dones, un indicador de la presència creixent del lideratge femení en el sector.


Resultats i valoracions

Les gairebé 400 micropimes que han participat en edicions anteriors han valorat el programa amb una nota mitjana de 9 sobre 10. Les millores més destacades inclouen una visió empresarial més clara, una gestió més eficient, una millor presència digital i una orientació més marcada cap al client.

La directora de Pimec Comerç, Pilar Mínguez, va destacar que: «Comerç 21 s'ha consolidat com una eina clau per al creixement i la transformació de les petites empreses. Va remarcar la importància del comerç local com a motor econòmic i social».

Per la seva banda, la diputada de Comerç i Consum, Olga Serra i Luque, va subratllar la vitalitat del teixit comercial i la voluntat de la Diputació de Barcelona de donar suport al petit comerç amb eines útils per afrontar els canvis. «El comerç de proximitat és essencial per als municipis, i cal garantir que pugui adaptar-se als reptes d'una societat en constant evolució», va afirmar.


JMP 06102025 | Font: PIMEC Comerç