cultura
27-11-2021 | 27-11-2021 #243

L'Institut Can Periquet i la Fundació Folch i Torres signen un conveni de col·laboració

243-conveni-entre-l-ins-can-periquet-i-la-fund-folch-i-torres-1638037446

Amb la signatura del conveni, l'Institut Can Periquet podrà invertir hores del servei comunitari en una acció concreta de vincle i d'aprenentatge amb una entitat de la vila amb molta riquesa cultural, en un projecte a llarg termini, sempre amb la supervisió i assessorament de la Fundació Folch i Torres.

×

La signatura del conveni es va realitzar al Castell de Plegamans, seu de la Fundació Folch i Torres, on van ser presents Jordi Folch, director de la fundació; Montse Pedrol, directora de l'Institut Can Periquet i Ariadna Garcia, coordinadora de 4t d'ESO del mateix centre educatiu.

Segons va explicar Jordi Folch, la iniciativa inicial va sorgir al gener de 2021, amb la idea de participar en els Premis Baldiri Reixac, que convoca la Fundació Carulla, amb una proposta de col·laboració entre entitats culturals i centres educatius per poder treballar en diferents estratègies de comunicació telemàtica arran de la Covid-19, sempre pensant en els projectes educacionals que Lluís Folch i Torres va crear 100 anys enrere. «Òbviament, el premi no ens el van donar perquè no hi havia antecedents previs. Ara, amb aquest conveni, el que estem fent, precisament, es crear-ne d'antecedents. Hem decidit tirar el projecte endavant, igualment,i ara ja s'ha concretat amb els professors que es farà a través d'unes comissions de cara a la continuació del curs a l'inici de gener», va afegir Jordi Folch.

Finalment, el director va explicar que Lluís Folch, «intuïtiu» i autodidacta, va ser precursor en psicopedagogia a Catalunya, inspirat en la metodologia existent a l'època en altres localitzacions.

Montse Pedrol va compartir la necessitat de donar al servei comunitari «un sentit proper, ja que, de vegades, aquests serveis són accions que no tenen molt vincle amb el poble». Pedrol va afegir que «com a centre, li donem d'aquesta manera, un sentit comunitari que, d'alguna forma, ens retroalimentarem i, potser, a partir d'aquesta iniciativa, en podran sorgir d'altres».

Per la seva banda, la coordinadora Ariadna Garcia va explicar que «com que hi ha tanta riquesa a la Fundació, intentarem fer petites comissions que presentarem als alumnes per a que cadascú pugui treballar en la que se senti més còmoda». Les possibles comissions podran ser «la de reproducció dels jocs, la de preparar les fitxes explicatives, la de portar els jocs a les escoles i presentar-los, la d'inventariar els jocs, que n'hi han molts, i la de preparar un vídeo on es reculli el treball i l'explicació», segons va afegir Garcia. Finalment, la coordinadora va dir que «el projecte servirà d'aprenentatge per a conèixer l'espai, la riquesa que tenen i tenim entre les mans».


JMP 25112021