urbanisme
16-04-2023

La Generalitat farà un carril bus i dues noves rotondes a la C-59 a Caldes

258-nou-carril-bus-i-noves-rotondes-a-la-c-59-1681623060
Foto: Juli Fernàndez ©GenCat.

El Departament de Territori preveu una actuació entre les rotondes de PsiP i la nova, que es farà a l’entrada sud de Caldes, que inclou un carril segregat per a bicicletes. El corredor bus ràpid tindrà 2,9 km de longitud i es preveu una inversió de 9 milions d’euros.

×

El passat 27 de març, el Conseller de Territori, Juli Fernàndez, va anunciar la inversió que farà, en una primera fase, de 67 milions d’euros, en la creació d’una xarxa de sis corredors de busos ràpids en àrees congestionades amb la intenció d’afavorir el transport públic davant del vehicle privat.

El corredor bus ràpid que unirà els municipis de Riera de Caldes i Palau-Solità i Plegamans tindrà 2,9 km de longitud i preveu una inversió de 9 milions d’euros.

El projecte en redacció preveu l’ampliació de la carretera C-59 i la creació de dues noves rotondes que permetran generar un nou carril bus per sentit entre la nova rotonda de Caldes Sud i la nova rotonda de Can Valls, i un nou carril bus en sentit Barcelona entre la nova rotonda de Can Valls i la rotonda existent de Palau-Solità i Plegamans.

També es preveu una via ciclista compartida amb vianants en tot el tram d’actuació que permetrà connectar de forma segura els dos nuclis, i un nou ramal directe Palau-Barcelona la rotonda existent de Palau-Solità i Plegamans.


Altres corredors

Els altres corredors projectats en la primera fase són el tram entre Sabadell i Castellar del Vallès, el de Terrassa i Sabadell, el corredor entre Blanes i Lloret, el que uneix les poblacions de Salt i Girona, i el trams entre Castelldefels i Cornella de Llobregat.

Aquestes xarxes de bus ràpid en concepte BRCat s’impulsa en dues fases, la primera fase està prevista que estigui operativa el 2025 amb la millora de 6 corredors i un cost total de 67 milions d’euros, els quals es preveuen finançar amb fons provinents del REACT i del Mecanisme de Recuperació i Resiliència emmarcat dins del Pla Next Generation.


Segona fase

En una segona fase, més enllà de 2025, es preveu configurar altres corredors que actualment es troben en fase d’estudi previ o de projecte de traçat.

El corredor més avançat d’aquest segon paquet d’actuacions seria el que uniria Sabadell i Santa Perpètua de Mogoda, de 4,9 km, que aprofitaria la millora viària de la carretera B-140 prevista al projecte de traçat en redacció. També s’inclouria la creació de noves parades d’autobús i diversos trams de carril bici.


JMP 13042023 | Font: GenCat