urbanisme
11-06-2022 #249

Àmbit B30 valora positivament l'acord per millorar el tram de l'AP-7/B-30 al seu pas pel Vallès

249-millora-del-tram-de-l-ap-7-b-30-al-valles-1654932752
Foto: Àmbit B30

El projecte, compartit i treballat amb la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, preveu diverses millores funcionals i de seguretat en enllaços i connexions de l'AP-7 i executar la connexió nord entre Terrassa i Sabadell.

×

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, va anunciar el passat 10 de juny, a Sabadell, un projecte de millora de l'AP-7/B-30 al seu pas pel Vallès. Una inversió a càrrec del Ministeri de 78,2 milions d'euros, que dotarà la via de millors connexions, millorant la fluïdesa del trànsit de la zona, suposant un estalvi de 500 milions d'euros per als usuaris d'aquestes vies. El pla adaptarà els dos eixos al nou escenari de mobilitat després de la fi de les vies de pagament estatals a Catalunya.

Concretament, el projecte preveu:

  • Reordenació d'accessos i millora de la connexió AP7-B30 sentit Girona al tram Cerdanyola-Bellaterra.
  • Connexió directa C-58 – AP7 direcció Tarragona
  • Millora del ramal d'enllaç AP7 – C58 – N150 sentit Tarragona
  • Millora de la funcionalitat de l'enllaç de Santiga
  • Tercer carril sentit Tarragona, Montmeló-Mollet i millora de la connexió C17
  • Millora enllaç AP7 – C60

Totes aquestes actuacions ja estan licitant els seus projectes constructius durant aquest 2022 i van ser detectades per l'Associació Àmbit B30 com a actuacions necessàries a la «Priorització d'actuacions en infraestructures i serveis de mobilitat del corredor de la B-30» pel progrés social i econòmic de l'àmbit de la B30.

Josep Monràs, president de l'Associació Àmbit B30 va mostrar satisfacció per l'anunci. En aquest sentit, va recordar que l'AP-7 al seu pas pel Vallès ha patit un augment del 40% des de l'1 de setembre del 2021, i per tant «cal plantejar solucions per evitar tornar a patir situacions de retencions quilomètriques com les que hem viscut les darreres setmanes». Monràs també va posar èmfasi en el fet que «l'acord neix d'una col·laboració conjunta entre els Governs de la Generalitat i d'Espanya, fet molt positiu».

Durant l'acte, també es va presentar la col·laboració establerta amb la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments de Sabadell, Terrassa i Castellar del Vallès, per executar la Ronda Nord entre Terrassa i Sabadell —prevista al Pla Específic de Mobilitat del Vallès— per permetre descongestionar la Gran Via de Sabadell, facilitant la mobilitat amb Castellar del Vallès i millorar les opcions de connexió entre Terrassa i Sabadell. Al projecte, el Mitma finançarà les obres amb càrrec a la disposició addicional tercera de l'Estatut i serà la Generalitat qui tramitarà, projectarà, executarà les obres i tindrà la titularitat de la nova via, segons va informar l'Associació Àmbit B-30.


JMP 11062022 | Font: Àmbit B30