serveis
17-06-2020 #227

L'Ajuntament de Palau anuncia els canvis i millores en la gestió de residus a partir del primer de juny

227-canvis-i-millores-en-la-gestio-de-residus-a-partir-de-juny-1592409542
Calendari del servei de recollida porta a porta 2020.
×

A partir de l'1 de juny, es va iniciar un nou contracte pels serveis de recollida de residus i neteja viària, incorporant un conjunt de canvis en la gestió dels residus de Palau-solità i Plegamans amb l'objectiu de millorar-ne el servei.

Així ho va comunicar el regidor de Medi Natural, Gestió Ambiental i Pagesia, Jordi Plaza, en una roda de premsa virtual el passat 28 de maig.

Un dels principals canvis és la incorporació d'un nou calendari de recollida porta a porta, on s'adaptarà la freqüència de recollida dels residus orgànics a les necessitats de la vila, després d'analitzar les dades obtingudes amb el cubell amb xip.

Aquestes dades mostren que el 95,2% de la població treu la fracció de l'orgànica entre 1 i 4 dies a la setmana. Amb la voluntat d'optimitzar els recursos públics, es reduiran els dies de recollida de la fracció orgànica de 5 a 4 dies per setmana i s'incorporaran una sèrie de millores en el servei.

Residus i neteja viària

Es reorganitzaran els equips per augmentar les freqüències de recollida dels 162 punts de contenidors iglú —600 contenidors—, per poder recollir voluminosos abandonats dos dies a la setmana. La recollida de voluminosos i poda també augmentarà el seu servei d'atenció a l'usuari de 8 a 18 h de dilluns a dijous i de 8 a 15 h els divendres.

S'instal·laran controls d'accés amb identificació a les àrees d'emergència i hi haurà una millora en la neteja dels contenidors, realitzant-se els dimarts i dijous a la tarda.

També s'ampliarà el servei de neteja viària i de recollida de residus, incorporant dues persones al servei que reforçaran les zones més requerides i una persona que farà tasques d'informació i inspecció.

Alhora, s'instal·larà un sistema de localització GPS/GPRS als vehicles que fan la neteja i la recollida de residus, amb la qual cosa es preveu un major control dels diferents serveis.

També s'incorporaran dos tricicles elèctrics més per a escombrar els carrers, estalviant temps en el desplaçament.

A més, s'implantarà la recollida selectiva al mercat setmanal, que comptarà amb contenidors de totes les fraccions a banda de la recollida separada dels cartons i caixes de fusta.

Cal dir que, tot el personal que realitza aquests serveis, veuran augmentat el seu salari en un 5%.

La nova empresa adjudicatària que realitzarà els serveis de recollida de residus i de neteja viària és Corporación CLD Servicios Urbanos de Tratamiento de Residuos, SL i amb un pressupost total de 1.776.692,58 euros, IVA inclòs.

Deixalleria

La Deixalleria, que gestiona un centre especial d'iniciativa social, comptarà amb un servei de lloguer de vaixelles i gots, la reobertura d'un espai de reutilització i on també es faran cursos i tallers de preparació i reciclatge.

L'empresa adjudicatària del servei de deixalleria és Engrunes, Recuperació i manteniment, Empresa d'Inserció, SLU, amb un pressupost total de 97.646.48 euros, IVA inclòs.

Nou model de recollida porta a porta

Seguint la línia de canvis i millores, s'està treballant en un nou model recollida porta a porta amb previsió d'implantar l'any 2021.

En aquest sentit, es vol fer partícips a tots els ciutadans i ciutadanes de la vila amb unes sessions participatives que s'organitzaran properament.