Targeta Municipal necessària per accedir a l'àrea d'emergència de la deixalleria
Des del mes d'abril, l'àrea d'emergència de davant de la deixalleria està tancada, i només s'hi pot accedir amb la Targeta de Serveis Municipals.
El consistori ha fet públic, des de fa pocs dies, l'entrada en funcionament de la nova àrea d'emergència de davant de la Deixalleria Municipal i que s'ha de fer amb la Targeta de Serveis Municipals, la qual es pot obtenir gratuïtament a l'Ajuntament.
L'ús d'aquesta àrea d'emergència està destinat a casos excepcionals quan, per causes sobrevingudes, no es pugui complir amb el calendari de recollida «porta a porta». En aquest sentit, l'Ajuntament ha informat que el sistema de recollida ha ser ser sempre el «porta a porta» i, per aquest motiu, l'ús de l'àrea d'emergència és per casos excepcionals, com per quan no es pugui complir amb l'horari i/o calendari de la recollida porta a porta, però no per a ser utilitzada de forma habitual. I també per a la ciutadania de segona residència.
Dins l'àrea d'emergència hi ha contenidors per a l'orgànica, el vidre, paper, envasos i el rebuig, a més d'un contenidor per als residus tèxtils i per l'oli de cuina.
La zona està dotada d'una càmera de videovigilància. Paral·lelament, amb el sistema de tancament amb targeta es pot regular el número de vegades a la setmana que cada habitatge hi pot accedir, amb l'objectiu de controlar i comprovar-ne el seu bon ús.
L'Ajuntament ha recordat que residus voluminosos, restes vegetals, runes i residus especials cal portar-los a la Deixalleria, o si més no, trucant per al servei de recollida al domicili d'aquests residus: «abandonar residus a l'exterior de la Deixalleria o a altres indrets del municipi és una infracció que pot comportar sancions de fins a 3.000 euros».
JMP 16•05•2022 | Font: Aj PsiP