política
31-12-2020

14F: com votar des de casa amb el certificat digital IdCAT

233-votar-des-de-casa-amb-el-certificat-idcat-1609425281

A les properes eleccions al Parlament de Catalunya, que es celebraran el proper 14 de febrer, les persones que ho desitgin podran realitzar tot el procés de votació sense sortir de casa amb el certificat digital IdCAT.

×

Es podrà fer la sol·licitud de vot per correu de manera telemàtica amb el certificat digital IdCAT, així com amb d’altres certificats digitals qualificats de l’Estat. Un cop feta la sol·licitud de vot per correu de manera telemàtica el procés de votació es podrà completar lliurant el vot directament a l’empleat de «Correos» que anirà al domicili per fer entrega de la documentació.

La sol·licitud de vot per correu es podrà fer des del 22 de desembre de 2020 i fins el 4 de febrer de 2021. Si encara no disposeu de l’IdCAT, certificat que us permetrà realitzar aquesta sol·licitud de manera telemàtica, el podeu demanar a www.idcat.cat. Posteriorment, haureu de dirigir-vos al vostre Ajuntament o a una Entitat de Registre IdCAT per acabar de validar la vostra identitat.

D’aquesta manera, la Junta Electoral Central —JEC— ha resolt eliminar la signatura de la recepció de la documentació electoral, fins ara obligatòria, i permetre que el personal de «Correos» pugui recollir el sobre electoral. Per tant, tot el procés per exercir el dret a vot es podrà de fer des de casa. Això vol dir que, en el moment en què l’empleat de «Correos» faci entrega de la documentació electoral, les persones podran entregar-li directament el seu vot. Aquesta és una opció de la qual en podrà gaudir tota la ciutadania, inclosos els casos de positius de COVID-19 i les persones considerades contactes estrets.


Consultar les llistes del cens electoral

Entre el 28 de desembre i el 4 de gener, ambdós inclosos, es poden consultar les llistes del cens electoral.

  • Via presencial. A les oficines Municipals del consistori, de 9:00 a 14:00 hores, prèvia identificació de l’interessat. Qualsevol persona pot fer una reclamació sobre la inclusió, exclusió i/o modificació de les dades censals pel cas que sigui necessari.
  • Via telemàtica. Entrant al web: sede.ine.gob.es/, entrant a Tràmits, tot seguit a Tràmits de Cens Electoral i a Consulta d’Inscripció al Cens Electoral. Per accedir al tràmit caldrà identificar-se amb els sistemes d’identitat digital habituals.

Per a la realització de consultes presencials no és necessari demanar cita prèvia per a la seva admissió. Per tant, tothom que vingui presencialment pot sol·licitar la consulta en el mateix moment. L’Ajuntament ha comunicat que romandrà tancat del 31 de desembre al 3 de gener. Així mateix, l’alcalde, Oriol Lozano, ha emès un BAN comunicatiu on informa del procés en qüestió, que podeu trobar al web de l’Ajuntament.