L'Ajuntament tornarà a gestionar les instal·lacions del camp de futbol municipal
La Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat —CJA— ha resolt rescindir el contracte de concessió de la gestió del camp de futbol municipal, subscrit per l'Ajuntament amb l'entitat Club de Futbol Palau, per «l'incompliment de l'obligació essencial del contracte consistent a mantenir les instal·lacions en bon estat».
L'endemà de l'aprovació a la sessió plenària de maig, l'Ajuntament va publicar aquesta notícia per l'extinció de la concessió administrativa de la gestió del servei del camp de futbol municipal.
Segons l'ens públic, la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya «CJA», reunida el 2 de maig de 2024, va aprovar el dictamen favorable a la resolució del contracte subscrit per l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans amb l'entitat Club de Futbol Palau-solità i Plegamans referit a la concessió de la gestió del servei públic del camp de futbol municipal, per l'incompliment per part de l'entitat concessionària de l'obligació essencial del contracte, consistent a mantenir les instal·lacions en bon estat.
A l'abril de 2021, l'Ajuntament va crear una comissió de seguiment de la concessió amb la participació de representants municipals i de l'entitat esportiva, en la qual es van evidenciar nombroses irregularitats en la neteja i el manteniment de les instal·lacions. Diferents informes tècnics posteriors alertaven d'una manca de manteniment de les instal·lacions que afectava els vestidors, la sala de calderes i la zona exterior, mancances que s'havien de corregir urgentment perquè suposaven un perill per als i les esportistes; també en relació a la seguretat alimentària, arran d una visita tècnica d'inspecció realitzada al local social que funcionava com a bar.
A l'octubre de l'any passat, Serveis Jurídics de l'Ajuntament va emetre un informe en què indicava que l'entitat concessionària incomplia obligacions essencials establertes en els plecs i que calia iniciar un procediment de resolució del contracte. Paral·lelament, des de la tresoreria municipal va informar d'alguns impagaments del cànon de la concessió.
Un informe conjunt del regidor d'Esports, la interventora i la secretària municipal va servir per portar a sessió plenària l'inici del procediment de resolució del contracte. Posteriorment, Serveis Jurídics de l'Ajuntament va proposar rescindir la concessió per l'incompliment de l'obligació essencial del contracte per no mantenir les instal·lacions en bon estat.
Tot i que la concessió de l'equipament al CF Palau data de febrer de 1992, s'establia un termini de cinquanta anys de la concessió, el Decret d'alcaldia de 16 de febrer de 2024 va desestimar les al·legacions de la concessionària, es va proposar resoldre la concessió i es va demanar el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora que s'ha produït recentment a favor de la fi de la concessió.
Ara, properament, l'Ajuntament emprendrà les millores en el manteniment de les instal·lacions, com el canvi de la gespa del camp, una actuació valorada en 250.000 euros.
JMP 03•06•2024 | Font: Aj PsiP