opinió
24-03-2022 | 24-03-2022 #247

Motius reals de les vagues segons l'Institut Ramon Casas i Carbó

247-la-vaga-segons-l-institut-ramon-casas-i-carbo-1648148251

Benvolgudes famílies,

Davant la campanya mediàtica de desprestigi del professorat, considerem molt important fer-vos saber ELS MOTIUS REALS DELESVAGUES CONVOCADES. De manera unitària reclamem i exigim:

×
  • El 6% del PIB per educació com a mínim.
  • La reversió de les retallades:
    • Reducció de les ràtios estructurals. Cap tancament de grups a la Pública.
    • Increment del personal d'atenció directa a l'alumnat.
    • Restabliment de l'horari lectiu anterior a les retallades.
    • Retirada del Decret de Plantilles —39/2014—.
    • FP Pública i de qualitat. Equiparació salarial ja!
  • La retirada de l'esborrany de currículum d'ESO i batxillerat: Amb relació a l'ESO: L'esborrany redueix el nombre d'hores a gairebé totes les matèries —50% a Tecnologia— i elimina la matèria de Filosofia a 4t d'ESO. Les hores eliminades formaran part de les «hores de gestió autònoma». Cada centre podrà fer més o menys hores a Geografia, Català, Història, Música, Castellà, Educació visual i plàstica, Biologia... Això portarà a l'existència de centres amb currículums i metodologies ben diferents, i —més greu— a tenir una doble xarxa, on els alumnes de la Pública sortiran perdent. Amb relació al Batxillerat: eliminació de la matèria de «Ciències del món contemporani» i reducció del nombre d'hores de les matèries de modalitat. A canvi, s'incrementa el nombre d'optatives. En aquesta proposta es dilueixen els continguts de les modalitats, que són els que estan vinculats a la Selectivitat.
  • L'estabilització real del personal interí i pacte d'estabilitat.
  • L'assumpció de responsabilitat del Departament en la defensa de la immersió lingüística i cobertura legal de tot el personal dels centres. Educació ha acatat les ordres del Ministeri, que obliguen a fer un 25% de classes en castellà. És una decisió presa obviant criteris sociolingüístics o educatius, incloses estadístiques del mateix Departament que confirmen que l'ús del català a l'adolescència està baixant de forma preocupant. Si hi ha hagut un moment per defensar la necessitat de mantenir i reforçar l'ús del català a les aules, és aquest.
  • La retirada de l'ordre de calendari escolar. Els docents no ens oposem a l'avançament de l'inici de curs, sempre que es tinguin les plantilles completes i el temps suficient per organitzar els centres. De fet, nosaltres treballem —i sempre hem treballat— des del dia 1 de setembre.
  • Una negociació real amb el Departament d'Educació.

Assemblea de professorat de l' Institut Ramon Casas i Carbó