opinió
19-02-2020 #223

El diàleg amb els veïns s'estanca en direcció única i obligatòria

×

El carrer Folch i Torres va ser de doble sentit, fins que l'any 1995, amb la arribada del PSC al govern, i en resposta a les peticions dels veïns per augmentar la seguretat, el van fer d'un únic sentit.

Vint-i-tres anys després, i en una decisió precipitada per a no perdre 240.000€ de subvenció que la DIBA havia concedit per a la biblioteca, el mateix PSC i JxPalau, van decidir aixecar tot el carrer i aprofitar per fer-lo de doble sentit sense debat al Ple municipal ni amb el veïns.

Els veïns, davant això, vam constituir-nos en Associació de Veïns precisament per donar força legal a la nostra reivindicació de major seguretat per al carrer i per al barri, aconseguint que el PSC, tal com és pot comprovar en la hemeroteca del Butlletí Municipal i altres revistes locals, van admetre la possibilitat de tornar a posar el carrer de un únic sentit. «Això és qüestió de pintura i de voluntat política», va reconèixer el propi arquitecte municipal.

Però amb el canvi de govern desprès de les eleccions de maig de 2019, el govern actual d'Esquerra, que mai van participar d'aquest debat i els de JxPalau, han fet bandera de mantenir el doble sentit i fer cas omís a tota reivindicació.

Ni la pèrdua del carril bici, ni que a l'entrar i sortir dels guals tinguem d'envair dos carrils en comptes d'un, ni que les cruïlles ara siguin més perilloses ni res.

Sense cap element ni argument tècnic al seu favor, ells diuen que això descarrega la circulació de la Carrerada i de l'avinguda de Catalunya, obviant que la gent de la Sagrera te l'alternativa de sortir pel pont de Can Cladelles o el gual de Sentmenat, i que si volen anar cap l'avinguda de Catalunya, abans d'arribar a ella, ja tenien l'avinguda Mestre Pere Pou de doble sentit, ara en paral·lel a Folch i Torres.

Insisteixen que no veuen evidències que demostrin que la perillositat ha augmentat.

Per això, el passat dia 21 de gener, quan a la caserna de la Guàrdia Urbana [que és on ens van citar en l'enèsim intent d'espantar-nos], el sergent ens va explicar que després de 18 dies de mesuraments, tan sols n'hi ha un 53% de vehicles que van a 30 km/h. o a velocitat inferior i que de l'altre 47% que circulen infringint el límit, fins i tot, van detectar 3 o 4 vehicles a velocitat superior a 75 km/h. Aquests percentatges, per al Sr. Jordi Plaza i per al gerent, Sr. Joan Ballvé, no son cap evidència d'augment de perillositat, encara que no ho puguin comparar amb les velocitats de quan el carrer era d'un sol sentit, perquè ningú no va fer lectures anteriors per poder comparar, com seria lògic i desitjable, abans d'haver pres una decisió tan arriscada com aquesta i amb tanta oposició veïnal.

Per descomptat, les observacions que fem els veïns que vivim enllà les 24 hores del dia, i que veiem com els nens van amb bicis i patinets pel mig, com els vehicles aparquen en doble fila, tallant tot un carril, i com alguns energúmens passen a velocitats de vertigen, no son dignes de ser tinguts en compte; tant és així, que ja ens han dit que, en no veure el menor perill, ja no tornaran a posar mai més l'aforador ni faran un tercer ressalt ni res, que ens «posem fulles» i que no protestem ni els pengem pancartes reclamant més seguretat per al barri, perquè això ho consideren una falta de respecte a tot l'equip de govern, i per això ens les arrenquen.

Lamentem que uns partits com Esquerra i JxPalau, que havien fet bandera de la participació ciutadana, ara, quan els veïns la volem exercir, ens trobem amb aquesta prepotència, intolerància i amenaces de denúncies, però no ens espanten.

Seguirem reclamant la seguretat que abans teníem i que ara no tenim, manin vostès o mani el pare sant…!


AV de Can Cortès