opinió
20-09-2020 #229

Això és respectar la velocitat màxima?

229-aixo-es-respectar-la-velocitat-maxima-1600603257
Avaluació de frequència de la Policia Local de PsiP.

En l’Alzina del mes de juliol, l’equip de govern d’Esquerra i JxCat anuncien que no retornaran l’única direcció del carrer Folch i Torres com reclamem des de la AV per recuperar la seguretat perduda, perquè, segons ells, millora i descongestiona la mobilitat de la circulació i no aprecien augment de perillositat perquè...

×

«Durant els últims mesos s’han instal·lat aparells per mesurar el volum de vehicles i la seva velocitat i les dades resultants han indicat que és respecta la velocitat màxima permesa en aquell tram [30 km x h.] i que la densitat de trànsit no es elevada per aconsellar tornar a la direcció única».

Ja sabem que no pensar igual que l’equip de govern és una «pràctica de risc» a Palau, però malgrat aquest risc , els veïns que vivim enllà les 24 hores del dia, si apreciem un augment notable del risc i no ens cansarem de denunciar les incoherències d’aquests arguments absurds.

Si la densitat de trànsit és poc elevada per tornar a la direcció única... quina millora en la descongestió i la mobilitat esperaven guanyar abans de passar-la a doble direcció eliminant el carril bici?

N’hi havia més densitat de trànsit abans i ara s’ha reduït? Tenen algun estudi de densitat de trànsit fet al llarg d’algun temps determinat per poder comparar?

Quan parlen dels aparells instal·lats els últims mesos per mesurar el volum de trànsit i la velocitat, a quins aparelles es refereixen? Perquè fa mes d’un any que no n’hi ha cap, com a mínim, de visible, i l’únic que aquesta AV en sap, és una lectura què, durant 21 dies, és va fer entre l’11 de gener i l’1 de febrer de 2019, i on se’ns va dir que de 22.659 vehicles, el 63,3% [14.350] van passar a 30 km x h. o menys; un altre 14%, [6.187] entre 31 i 40 km. x h.; un 8,4% [1.909] van passar entre 41 i 50 km. x h.; el 0,9 % [205] van passar entre 51 i 60 km. x h.; 7 vehicles van passar entre 61 i 70 km x h.; i van mesurar a 1 vehicle que anava a més de 70 km. x h.

El que vol dir que, en 3 setmanes, un total de 8.309 vehicles [el 36,6%] van passar infringint la prohibició de circular a mes de 30 x h. I creiem que si haguessin posat l’aforador a la meitat del carrer en comptes de posar-lo just a la sortida del pàrquing dels pavellons, on els vehicles s’incorporen lentament a la marxa, les lectures haurien estat unes altres.

I amb aquestes dades que vostès han obtingut, de debò ens volen fer creure a tots que això és respectar la velocitat màxima permesa i que no augmenta la perillositat?


AV Can Cortès