entrevista
13-11-2020 | 15-11-2021 #231

En temps de coronavirus: Entrevista a Sió Piquer, propietària de 'Perruqueria Estils'

231-en-temps-de-coronavirus-entrevista-a-sio-piquer-1605809254
Sió Piquer, al capdavant de «Perruqueria Estils».

Avui comptem amb Sió Piquer, al capdavant de Perruqueria Estils, al barri de La Sagrera, també afectada per la crisi econòmica i sanitària provocada per la Covid-19.

×

Quan va haver de tancar el negoci? I, si no va tancar, quina ha estat la reducció de la seva producció i/o facturació?

Doncs, exactament dimecres 11 de març. Motiu... un sopar amb 14 companys més. Per sort, va ser una falsa alarma, i haig de dir que l’atenció del CAP va ser eficient tots els dies [encara no estàvem en alerta].

Quin dia va tornar a obrir, i en quines condicions amb la «nova normalitat»?

Teníem dues opcions: obrir la primera setmana de maig, o bé la segona, si no reuníem les condicions. Jo vaig obrir la primera, 5 de maig, juntament amb dos companys perruquers del poble que estàvem en contacte. Prèviament, ja havia rebut de la FEDCAT Perruqueria i Estètica totes les normatives a seguir, que després es complementarien amb el BOE.

Econòmicament, que ha significat el tancament forçós?

Després de saber que «els 14» estàvem bé passades dues setmanes. Vaig estar en contacte amb el meu gestor i em vaig poder acollir a algunes «ventatges», diguem-ho aixì, que anaven sortint, partint de la base que vaig tancar prematurament per «baixa-covid». Tot seguit, vaig començar a pensar en els canvis de la «pelu» i el cost que em suposaria, sense tenir que tocar-ne els «preussss».

Ha hagut de presentar algun ERTO?

Afortunadament, no. Deu anys enrere, no vull imaginar-ho... Dos assalariats... Fills a la «Uni»... Uufff!!!

Aquest nou tancament de bars, restaurants i centres d’estètica en la segona onada, quina repercussió li afegeix a la seva perruqueria?

Cada vegada que ha hagut un canvi... restriccions... confinament..., afecta, encara que sigui indirectament però, poc o molt, les persones es reserven. I aixó es reflecteix quan abaixes persiana. La part superpositiva és que he comptat amb la confiança plena dels meus clients/tes, petits i grans. En quant als centres d’Estètica i Bellesa tenen tot el meu suport i recolzament en aquests moments.

Continua amb el sistema de cita prèvia?

Sempre hem donat hora, i ara, més que mai, estant jo sola, motiu de més per controlar l’aforament, «l’espera» dins de la «pelu» ha de ser el màxim de curta.

Quin serà el futur més immediat per al negoci?

Independentment de la crisi econòmica anunciada una hora lluny, referent a la «pelu», ja som un servei necessari. Segons les circumstàncies de cada client/a; clients que, per imatge i presència, tenen necessitat d’anar-hi sovint... d’altres perquè sigui llarg o curt, el cabell, a la feina els hi fa nosa. I no oblidem els domicilis amb EPIS inclosos... i diferents exemples més...

Quan calcula que «recuperarà» el ritme i/o rendiment habituals?

Doncs, la veritat, no ho sé, ni vull pensar-hi. Ara per ara, tinc des del primer día indefinidament «horari-covid», de dilluns a dissabte, obert tot el día, amb «taper» inclòs, ja ja..., una manera de compensar.

Podria donar al lector algun consell i/o crida esperançadora de suport?

Penso que tot aixó passará, hem de mirar endavant, dins del possible, hem de fer «pinya» tots: entre botiguers i poble, entre veïns i coneguts... Crec que, poc o molt, al comerç hem notat la proximitat dels palauencs i palauenques i hem d’estar contents... «Som-hiiii!!»

Estic agraïda d’haver pogut comptar amb la confiança i tranquil·litat dels meus clients/tes i, a la vegada, ells i elles han respectat totes les normes imposades, incloent els més «pekes» que no poden jugar, pintar o llegir... doncs són atesos ràpidament; agraïda al nostre batlle, amb respostes intempestives i ràpides; agraïda del bon humor rebut a les botigues quan vaig amb presses i esgotada de tot un día... com ells també ho estan. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Tres vegades gràcies... JO EM PORTO BÉ!! Porta’t bé.