entrevista
09-10-2020 #230

En temps de coronavirus: Entrevista a Giovanna Sánchez, propietària de 'Palau Paper'

230-en-temps-de-coronavirus-entrevista-a-giovanna-sanchez-1602243377
Giovanna Sánchez, al capdavant de «Palau Paper».

Avui comptem amb na Giovanna Sánchez, al capdavant de Palau Paper, també afectada per la crisi econòmica i sanitària provocada per la Covid-19.

×

Giovanna, quan va haver de tancar el negoci? I, si no va tancar, quina ha estat la reducció de la seva facturació?

Nosaltres, com suposo que li va passar a molts comerços, en quant es va decretar l’estat d’alarma vam tancar la botiga, tot i que ja feia dies que prevèiem que podia passar alguna cosa així. El primer mes vam estar a casa però vam decidir, ja que molts clients ens demanàvem material, fer repartiments a domicili.

Quin dia ha tornat a obrir «normalment» i en quines condicions dins de la «nova normalitat»?

Vam obrir en quant es va permetre, a la fase 0 i amb cita prèvia. Hem pres totes les mesures sanitàries però, ja inclús, des de quan fèiem els repartiments a domicili: mascareta, solució hidroalcohòlica, etc. i una vegada vam poder obrir les portes, vam afegir la mampara de seguretat al taulell, aforament limitat, etc.

Ha pogut continuar treballant «online»?

Sort a les xarxes socials que han permès que els nostres clients poguessin contactar amb nosaltres, i també ara és un aparador viu on podem ensenyar els nostres productes al moment i crear una bona interacció amb les clientes i els clients.

Econòmicament, que ha significat el tancament forçós?

Doncs, a l’igual que a molts altres comerços, estar un mes sense facturar res és realment desastrós i molt preocupant perquè no sabíem quan acabaria, però hem sabut mantenir-nos actius i ho hem superat.

Ha hagut de presentar algun ERTO?

No, ja que no tinc treballadors.

Com va viure la campanya de St. Jordi, tant la d’abril com la de juliol?

El mes d’abril, afortunadament, els nostres clients habituals i d’altres que ens segueixen per les xarxes socials, ens van fer encàrrecs i vam poder prestar el servei a domicili, fent que arribéssim a vendes de gairebé el 75-80% de la facturació respecte l’any anterior. Al mes de juliol, però, enteníem que molts dels nostres clients ja ens havien comprat els llibres i vam decidir fer una campanya molt diferent; a més, he de dir que ens va funcionar molt bé i va agradar molt als nostres clients.

Quin serà el futur més immediat per al negoci?

Sempre dic que personalment aquesta situació ha fet que m’enamorés un altre cop del meu negoci i, sobretot, ha fet que el valori encara més. Hem aprofitat per fer canvis a la botiga i hem agafat idees noves; en negocis com Palau Paper, on els llibres són gran part de les nostres vendes, és renovar-se o morir. Aquest any, al desembre farà 25 anys que tenim les nostres portes obertes i puc dir que continuem amb la mateixa il·lusió que el primer dia.

Quan calcula que «recuperarà» el ritme i/o rendiment habitual?

Nosaltres a Palau Paper ja hem recuperat el ritme d’abans de la pandèmia, a nivell global crec que encara ens queda un temps i que aquesta situació marcarà un abans i un després en la societat.

Podria donar al lector algun consell i/o crida esperançadora de suport?

Animar a tothom a recuperar la nostra «nova» vida, però amb moltíssima precaució, segur que ens en sortirem si fem bé les coses; i de cara al comerç, m’agradaria fer una crida a la població de Palau per a recolzar, més que mai, el comerç de proximitat, han sigut mesos durs però amb la vostra confiança i recolzament, ens en sortirem, segur.

Per una altre banda volem donar les gràcies a totes les persones que durant el confinament van estar treballant per a tots nosaltres, sanitaris, comerços d’alimentació, farmàcies, treballadors de la neteja, transportistes, etc.