empresa
25-06-2021

El Marketplace COMPRAPROP, ja és una realitat

239-el-marketplace-compraprop-ja-operatiu-1624636347
Els alcaldes dels 6 municipis a l'acte de presentació. [Foto: Aj PsiP].

La plataforma de comerç electrònic «Compraprop!» per a vendre els productes dels comerços locals «online», promoguda pels sis ajuntaments de l'Eix de la Riera de Caldes, s'estrena amb un centenar d'establiments de proximitat.

×

El passat 17 de juny, l'Associació de Municipis de l'Eix de la Riera de Caldes [AMERC] va presentar la plataforma COMPRAPROP, un gran portal comercial online on passejar de forma virtual pels sis municipis de l'Eix i comprar als comerços de proximitat.

El president de l'AMERC i alcalde de Polinyà, Javier Silva, va obrir l'acte, celebrat a Can Gavarra, a Polinyà, explicant que «posem aquesta eina a l'abast dels petits empresaris i comerciants perquè volem ajudar-los a ser més competitius, facilitar que es puguin adaptar a les noves necessitats i els nous hàbits de compra i, també, que puguin competir amb les grans corporacions».

A més, a l'acte hi van assistir l'alcalde de Palau-solità i Plegamans, Oriol Lozano; l'alcalde de Sentmenat, Marc Verneda; l'alcalde de La Llagosta, Oscar Sierra; l'alcalde de Caldes de Montbui, Isidre Pineda i la regidora de Comerç de Santa Perpètua de Mogoda, Neus Garcia.

Compraprop és un projecte de l'AMERC que neix amb el doble objectiu de facilitar als ciutadans la compra als comerços de proximitat, així com dinamitzar el teixit socioeconòmic de l'Eix de la Riera de Caldes.

El cost de la posada en marxa de la plataforma, més les despeses del primer mig any de funcionament, que inclou la campanya de comunicació, la logística i el manteniment del Compraprop ha estat de 74.000 euros. Aproximadament 20.000 euros seran subvencionats per la Diputació de Barcelona.

La plataforma arrenca amb un centenar de comerços actius, de les poblacions de Polinyà, Caldes de Montbui, La Llagosta, Palau-solità i Plegamans, Santa Perpètua de Mogoda i Sentmenat, que durant els darrers mesos, els comerços han treballat per posar a punt les seves botigues online per a que els clients puguin entrar a omplir la cistella.

Oriol Lozano va destacar que «som sis municipis que ens hem posat d'acord, i això s'ha de posar en valor». A més, «Compraprop suposa fer un pas endavant, pensant en el present i en el futur. El nostre comerç de proximitat i la seva manera de fer ens agrada a tots, i ens fa créixer com a vila, i ens fa ser pobles vius», va afegir Lozano.

Els assistents a l'acte van poder conèixer la plataforma de primera mà, a través d'un tour virtual i d'una simulació d'usabilitat.

Una de les novetats del llançament de Compraprop és que els sis primers mesos, l'enviament serà gratuït als sis municipis de la Riera de Caldes. La compra online ofereix tant l'opció click&collect de recollida a la botiga, com de transport a domicili.

Amb Compraprop, els comerciants poden crear la seva pròpia botiga online personalitzada, sense cap cost, i actualitzar el catàleg de productes i gestionar les comandes. Així com configurar els diferents mètodes de pagament —bizum, targeta de crèdit o pagament en el punt d'entrega— i les opcions de lliurament. L'enllaç per accedir-hi és: «compraprop.rieradecaldes.com».

Els propers sis mesos, els comerciants seran protagonistes d'una campanya de comunicació global, tant online com offline, amb el títol «Benvinguts! Passeu, passeu!»; amb aquest lema, l'objectiu és convidar a entrar a la nova finestra comercial en versió digital dels comerços de proximitat.La campanya de comunicació se centrarà en les persones i en les seves històries així com en els valors de Compraprop; els veïns i veïnes hi reconeixeran botigues de tota la vida, però també de noves i d'altres municipis.

Compraprop compta amb perfil a les xarxes socials Instagram —@compraprop— i Facebook —@compraprop.rieradecaldes—. Entre d'altres accions, es preveu realitzar alguns sortejos en aquests perfils, per celebrar el llançament del Marketplace.


JMP 16062021 | Font: Aj PsiP