activitats
02-05-2022

Palau estrena 4 rutes turístiques per descobrir la vila de manera saludable i sostenible

248-psip-estrena-4-rutes-turistiques-1651511312

Donar a conèixer l'entorn natural i el patrimoni del municipi és el principal objectiu de l'estrena de 4 rutes turístiques que a partir d'ara podran gaudir tant vilatans i vilatanes com visitants d'altres poblacions.

×

El punt inicial de partida de les 4 rutes s'ubica a l'Hostal del Fum, parc emblemàtic del municipi, encara que totes les rutes es poden començar des de qualsevol altre punt ja que estan ben senyalitzades, amb indicadors físics que marquen el sentit dels itineraris.

A més, les rutes es poden seguir pel track GPS dels codis QR que hi ha al cartells indicadors que hi ha en diferents punts. També es poden seguir pel web de l'Ajuntament, a l'apartat «visita'ns».

Les rutes

1. Ruta turística Hostal del Fum / Església romànica de Santa Maria de Palau-solità.

• Recorregut: 5,7 km
  • Temps estimat: 2 hores
  • Sortida: Parc de l'Hostal del Fum.
  • Inici de l'itinerari per la Ronda Verda riu amunt, creuar la riera fins al carrer Pompeu Fabra en direcció al camí que va a la Comanda Templera. Des de la Comanda Templera, anar en direcció al Camí de Santa Magdalena per creuar el pontet i anar fins a la Masia de Can Cladellas, cal continuar recte i arribar a l'església romànica.

Des d'aquí es pot fer una caminada més llarga si s'agafa la ruta 2, o es pot seguir per la ruta 1 i més endavant agafar l'opció de la variant de la ruta 2, fer una volta pel mig del poble i al final anar a parar al Parc de l'Hostal del Fum.

2. Ruta església romànica de Santa Maria de Palau-solità / Masia Can Duran / Hostal del Fum

• Recorregut: 7 km
  • Temps estimat: 2 hores i 30 minuts
  • Sortida: església romànica direcció la Sagrera.
  • Passar per la Masia de Can Duran i el Museu de l'Avi, creuar el torrent de Can Duran i pujar pel carrer Guilleries, girar a l´esquerra pel carrer Tarragona fins a arribar a la Masia Can Tarragona, on hi ha un menhir, girar a la dreta i a uns metres es trobarà la Masia de Ca l'Aiguadé. Seguir cap a la dreta i s'arriba a la Font de Sant Roc, anar per la zona de La Pineda, pel carrer Navarra fins a arribar al pont de Can Cladellas.

En aquest punt la ruta pot derivar en dues: la primera és tornar al Parc de l'Hostal del Fum passant per la Ronda Verda, i la segona, continuar recte pel passeig de la Carrerada fins al centre del municipi. Aquesta ruta també es pot fer per la variant: 9 km i 3 hores.

3. Ruta de Palau a Gallecs

• Recorregut: 5,5 km
  • Temps estimat: 2 hores
  • Sortida: església de Sant Genís.
  • Per l'avinguda Nostra Senyora de Montserrat fins a la plaça de l'Alzina, continuar recte per la Rambla del Molí, girar a l'esquerra fins a arribar a la cruïlla de l'avinguda Catalunya i creuar per pujar pel carrer Viver fins al carrer Susqueda. Després, seguir recte fins a arribar al Castell de Plegamans, continuar pel camí de Santa Ana i el camí de la Serra fins a arribar al Parc Natural de Gallecs.

4. Ruta cicloturística

• Recorregut: 21 km
  • Temps estimat: 1 hora i 30 minuts
  • Sortida: Parc de l'Hostal del fum.
  • Inici de l'itinerari per la Ronda Verda, riu amunt, creuar la riera fins al carrer Pompeu Fabra i llavors en direcció al camí que va a la Comanda Templera. De la Comanda Templera, sortir en direcció al camí de Santa Magdalena per creuar pel pontet i anar fins a la Masia de Can Cladellas. Continuar recte i s'arriba a l'església romànica de Santa Maria de Gallecs. Seguidament continuar en direcció a la Sagrera passant per la Masia de Can Duran i el Museu de l'Avi, creuar el torrent de Can Duran i pujar pel carrer Guilleries, girar a l'esquerra pel carrer Tarragona fins a arribar a la Masia Can Tarragona, on hi ha un menhir, girar a la dreta i, a uns metres, es troba la Masia de Ca l'Aiguadé.

Continuar cap a la dreta i s'arriba a la font de Sant Roc, a la zona de La Pineda, un cop creuat el pont, seguir pel carrer Sant Roc fins a la cruïlla de l'avinguda del Sol, a l'alçada del CEIP Palau. Seguir el carril bici fins al carrer Suïssa i en direcció cap a la Masia de Can Malla, que es bordeja per la façana principal on hi ha un rellotge de sol. Després de la masia creuar l'avinguda Catalunya i enfilar pel carrer Pujada i pel carrer Major fins a la Masia de can Falguera. Després d'aquesta masia seguir pel GR-97.3 fins a arribar al Parc Natural de Gallecs.

De tornada passar pel camí de la Serra fins al Castell de Plegamans. Un cop arribats al castell, baixar pel carrer Empordà fins a tornar a creuar l'avinguda Catalunya en direcció a la Pedra Llarga, i seguir pel camí Reial tot passant per davant de la Masia de can Cortès. En arribar a l'avinguda de la Carrerada, baixar fins a arribar altre cop a la Ronda Verda, que s'agafa riu avall fins a tornar a l'inici, al Parc de l'Hostal del Fum.